Dag 17 - 9 september - Een Deense dag

9 september 2019 - Arrild, Denemarken

Al om half 8 in de ochtend meerden we aan het in het Deense Frederikshavn. Dit was voor Benjamin zo vroeg dat hij zelfs zijn slaapzak nog aan had toen we van boord gingen.Na een half uurtje deden we een pittstop voor het ontbijt. Benjamin deed vandaag aan een fruit ontbijt, want na zijn banaan in de ochtend op de boot had hij nu een appel weten te vinden hoefde hij geen pap meer: ik heb al een appel. En zo at hij een appel uit het vuistje.

Daarna gingen we verder de weg op. Dit was wel even heel anders rijden dan in Noorwegen. Er zijn hier echte snelwegen, je kunt hier meer dan 100km p/u rijden, legt meteen dubbel zoveel km af en het landschap doet bijna Nederlands aan.

20190909_115212_HDROver de brug in Denemarken.

Er was weer een mooie camping uitgezocht, zo halverwegen Denemarken. Bij aankomst hield de receptie net siesta (tussen 12 en 2) en konden wij ons voor de slagboom vermaken. Dit was wat anders dan de kleinschalige campings die we de afgelopen week in Noorwegen hadden bezocht. Hier waren dus slagbomen, pasjes etc. Maar daarvoor had je dan wel luxe plekken en een uitgebreide speeltuin. Aangezien je wel wandelend langs de slagboom kon maakten we al even gebruik van de speeltuin en aten we rustig een broodje.

20190909_123348_HDR20190909_140107_HDR

Langzaam aan begon het te spetteren - dit was weer eens niet in overeenkomst met de eerdere voorspelling. Nu we de weersvoorspelling nog wat beter bekeken bleef hij enerzijds stug volhouden dat het op de huidige locatie droog was, maar als we zelf de radarbeelden bekeken zou het alles behalve droog blijven en zelfs de hele middag regenen in het hele oosterlijke deel van het Deense eiland. Daar hadden we niet zo'n zin in. Dus net voor tweeen sprongen we alsnog de camper in om nog een stukje door te rijden. Al rijdend, switchend tussen allerlei verschillende apps, om weer/campings/route op elkaar af te stemmen vonden we een camping op zo'n 45 minuten rijden waar het nog tot een uurtje of 5 droog zou zijn en daarna alleen licht spetteren. Daar zouden we dan nog even kunnen fietsen.

Dus met enige - regentijdsdruk - reden we naar de camping meer westwaards, installeerden we ons, pakten de fiets en reden een rondje, voor de regen uit (u kunt zich voorstellen dat dit een heel ontspannen rondje was...).

20190909_161514_HDR20190909_161600

Bij terugkomst begon het al wat te spetteren, maar Benjamin wilde nog in de speeltuin spelen. Dus uiteindelijk werd er in de miezer gegleden en gevoetbald. Maar dat mocht de pret niet drukken. Benjamin had gewonnen en had zelf de grootste lol. (Zie ook filmpje van het voetballen bij filmpjes).

20190909_170208_HDR20190909_173214_HDR

Al met al was het zo een lange reisdag geworden en voelt het al een beetje als het laatste stukje (terwijl we nog 3 dagen hebben). Maar ineens wordt het verlangen naar het eigen bed voelbaar en is er behoefte aan de eigen douche. Dit gevoel herkennen we altijd van de laatste dagen van de vakantie. En we zijn er nog niet uit of dit nu bepaald wordt door tijd (na iets meer dan twee weken kamperen) of door het feit dat het einde in zicht is en je thuis al een beetje kunt ruiken...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade