Dag 2 - 25 augustus - op weg naar de boot

25 augustus 2019 - Kiel, Duitsland

Het zou iets minder lang zijn dan gisteren, maar toch nog best een eindje. We gingen vandaag richting Kiel, naar de boot, waar onze overtocht naar het Zweedse land zou beginnen. En het was ook vandaag prachtig weer en na een prima nachtje. Vooral voor Benjamin (die heeft namelijk het lekkerste bed), hij had heel lekker geslapen, zo zei hij zelf.

IMG_20190825_074929 Wat wil je met zo'n kingsize slaaphut.

En om toch een beetje het ritme van thuis erin te houden begonnen we ook hier met wat melk en pap de dag, maar dan gewoon buiten in het zonnetje. En toen alle spullen weer op de juiste plekken waren teruggestopt (ja je kan er in een avond een flink zooitje van maken) konden we weer op pad. En we hadden wel iets geleerd van de dag hiervoor en maakten wat sneller tussenstops.

Even een anekdote van onze avonturen tijdens een van onze stops. Terwijl wij lekker een broodje aten zagen we een aantal Belgen met geschrokken en beteuterde gezichten in een vuilniscontainer kijken die vlak naast onze camper stond. Wij zagen dit tafereeltje aan en begonnen te fantseren wat er toch voor verschikkelijks had plaatsgevonden: had iemand z'n telefoon weggegooid, of een heel duur zwitsers zakmes die nog van opa was geweest... Daarnaast was ook helder dat een van de jongens het ' voorwerp'  er had ingegooid, maar het eigendom was van de andere jongen. En het werd ook duidelijk dat 'de dader' toch zijn best moest gaan doen om het eruit te halen. Er werden stukken hout gezocht waarmee ze konden poeren en ze gingen er met kop en schouders in. Dit alles deed vermoeden dat het toch wel degelijk moest gaan om een zeer gewaardeerd item. Na een minuut of 15 was het object uit het vuilnis te voorscheen getoverd en konden we zien waar het toch allemaal om te doen was geweest. Het bleek om een plastic bord te gaan. Dat hier nu toch al die commotie om was geweest konden wij niet helemaal volgen. Rare jongens die Belgen. Maar het was gelukkig weer terecht en er was plastic gered.

20190825_110030

We scoorden appels en bananen bij tankstations, want bij gebrek aan supermarkten moet je toch wat. En schoot het iets meer op dan gisteren. Nog steeds wat wegonderbrekingen en vertragingen, maar Kiel kwam steeds dichterbij. Benjamin viel zelf een half uurtje voor bestemming in slaap, maar dit was van korte duur en nu begon het jengelhuiltje 10 minuten voor het einde. Maar dat was te overzien en voor we het wisten stonden we in de rij voor de boot en toen was er weer van alles te zien. Daarna reden we het ruim in waar allemaal campers en grote auto's stonden en met de tassen  voor de nacht gingen we op weg naar dek 9 waar onze hut was.

IMG_20190825_165509

Dit is een klein kamertje met 4 bedden, en een badkamertje met douche. Onvoorstelbaar dat het allemaal past op zo'n boot. Voor Benjamin is het een groot speelparadijs en die vermaakt zich goed. We eten deze avond in het restaurant van de boot, met uitzicht op het water met allemaal zeilboten. Daarna douchen en voor Benjamin bedtijd. Helemaal ingebouwd  met een hekje (heel provisorisch vastgemaakt met plasticzakken door klusvader Vincent) en een een dekbed als gordijn om het te verduisteren heeft Benjamin weer een heel knus slaapnestje. Nog een verhaaltje lezen en dan naar bed. En voordat het slaapliedje uit is ligt de gup al te slapen. Wat een avonturen. Dan is het voor ons tijd voor een wijntje uit kartonnenbekertjes. Vincent maakt nog even een tour over het dek.

IMG_20190825_201432IMG_20190825_201005

En dan lekker slapen. Morgen zijn we in Zweden.