Dag 3 - 26 september - Aankomst in Zweden

26 augustus 2019 - Trollhättan, Zweden

Dat was een relaxed nachtje en na een goed ontbijt op de boot rolde we het zweedse land in. Aangezien het heel mooi weer was en we wel iets hadden geleerd van de afgelopen dagen besloten we een camping iets boven Goteborg te zoeken. Het werd een camping in Trollhattan, iets meer dan een uurtje rijden. Op weg hier naartoe zagen we al verschillende grote supermarkten. En als je al een tijdje geen fatsoenlijke supermarkt hebt gezien is dat een ware attractie. Sowieso is boodschappen doen een van de hoogtepunten van de dag wanneer wij op vakantie zijn: net even andere muesli, andere broodjes. Je kent het wel. En dit was zo'n lekkere grote! Dus wij gingen op safari naar de zweedse supermarkt. Je moet hierbij niet teveel op de prijzen letten, want dan wordt het uitje wat minder leuk (en dit schijnt in Noorwegen nog erger te zijn). Maar al met al konden wij goed slagen. Dus bepakt en bezakt met proviant voor de komende dag trokken we verder naar onze camping. Dat was nog maar een drie kwartier rijden, dus goed te overzien. En tegen twaalven kwamen we aan op een prachtige wijdse camping met een zwembad, maar vooral een speeltuin met een trampoline. Ja je eisen aan een camping veranderen zodra je een kind hebt. Aangezien we in het naseizoen zijn, zien we op campings vooral veel stacaravans, compleet met houten vlonderterras en trollenbeeldjes. En wat doortrekkende campers met natuurlijk de 60+ers die zich verder niks meer van schoolvakanties en dergelijke hoeven aan te trekken. Veel plek dus op de velden. Waarbij wij wel precies de plek naast een andere camper kregen toegewezen waar al wel iemand stond... Waarbij we telkens vriendelijke begroet worden, maar we ook enige argwaan menen te bespeuren. Zo van: zij hebben een kind, als dat maar niet de hele nacht gaat liggen krijsen. (Maar dit laatste zou ook onze eigen projectie kunnen zijn).

IMG_20190826_170435

Maar het werd dus een lekker campingdagje. Eerst springen op de trampoline, broodjes eten in het de schaduw (want ja het was hier ook gewoon echt warm), slaapie doen voor Benjamin en voor Vincent en Iris even tijd om te lezen (mede mogelijk gemaakt door de ereaders van Lieke en Joost - waarvoor dank!), blogs te uploaden en even te niksen. Na deze siesta namen we een duik in het zwembad en maakten we daarna een tourtochtje op de fiets.

IMG_20190826_13140020190826_161823

Dat fietsen was wel meteen een uitdaging, aangezien het hier een stuk minder vlak is en fietsen iets minder ingeburgerd is. Uiteindelijk vonden we een mooi natuurpaadje. Dat glooide door de bossen, maar was niet helemaal bedoeld voor stadsfietsen. En sommige afdalingen en klimmetjes moesten we dan ook wandelend afleggen. Opvallend, ze hebben hier mooi aangelegde voetbalveldjes midden in het bos liggen. De tocht bracht ons bij een idylische haven, met een grote sluis, wat een toeristische attractie bleek te zijn. De terugweg reden we door het woonwijken, met veel prachtige rode, gele en blauwe zweedse huizen. Terug op de camping kon er na het eten nog even mooi gesprongen en gegleden worden. Kortom een topdagje!

IMG_20190826_17303220190826_175226