Dag 8 - 31 augustus - Naar het water

31 augustus 2019 - Dovre, Noorwegen

Eigenlijk hadden we besloten om nog een dagje in Lillehammer te blijven. De camping was namelijk tof en we waren wel toe aan een rustdagje. Het zou ook droog blijven daar. Maar bij het opstaan was de lucht al dreigend en de weer apps - die heel snel kunnen wisselen in hun voorspellingen - gaven nu ook regen aan voor de middag. Dus toch maar verder. En volgens onze beproefde methode zagen we dat het 's middags droog zou zijn in de buurt van Dombas. Er zat een geschikte camping in Dovre, dus die kan gingen we maar op.

Maar eerst nog even koffiedrinken in het centrum van Lillehammer, nu het nog droog was. Dit is een wat toeristisch stadje, maar wel gezellig. En voor de gelegenheid hadden ze ook de plaatselijke linedance vereniging uitgenodigd om de sfeer wat te verhogen. Dit was een vermakelijk gezicht, waarbij het niveau niet zozeer heel hoog was, maar de Olympische gedachte: meedoen is belangrijker dan winnen wel duidelijk gold. En dat is natuurlijk ook wat waard. Daarbij konden kinderen ook fietsen op het plein (voor sommige kinderen was het moeilijk te weerstaan om niet ook over het afgezetten dansvlak te fieten) en dat maakte het nog leuker.

IMG_20190831_114238

In de middag dus de camper in, op weg naar het noorden. Het landschap wordt steeds ruiger en we zien ook steeds meer water. We hebben een stopplek bij een prachtige rivier, waar het water wild stroomt. Vincent maakt de memorabele uitspraak: dit is de mooiste plek, tot nu toe. Die kunnen we vast nog wat vaker gebruiken deze vakantie.

IMG_20190831_140105

Ook de camping van vandaag lag aan het water. Ons plekje lag prachtig tussen de bergen en er kon mooi gevoetbald worden. Zo bij het water begonnen de viskriebels bij Vincent flink op te spelen, dus die ging even een hengeltje uitgooien. En zo kon in ieder geval vissen in Noorwegen worden afgevinkt van het wensenlijstje. Benjamin en Iris vermaakten zich met steentjes in het water gooien. Ook een leuke sport. (Waarbij Benjamin al een aardige gooitechniek onder de knie heeft, daar kan z'n moeder nog wat van leren.)

20190831_153558_HDR20190831_161711_HDR20190831_162239_Pano

Zo aan het einde van de middag werd het nog aardig druk op de camping toen er een hele buslading aan Tjechische scholieren de camping op kwam. Maar het waren gymnasiasten, dus we hebben er verder geen enkele last van gehad (:)). Wij probeerden nog een wandelingtje te maken, maar daar bleven we dus hangen op steile wandelpaden en hekafzettingen. En bleef het bij een klein rondje heen en weer. We hebben gelukkig wel de foto's nog.

IMG_20190831_17180820190831_172947_HDR

Het werd hier al wel wat koud en ook de voorspelling was dat het die nacht en ochtend zou gaan regenen. Dus maar snel de camper in en lekker lezen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl