Dag 18 - 10 september - Lekker veel speeltuinen

10 september 2019 - Heidenau, Duitsland

We zijn op de terugreis. Vandaag zouden we Denemarken alweer verlaten en stond er op het programma om flink wat kilometers te maken. We hebben nu nog drie dagen voor ongeveer hetzelfde stuk dat we op de heenweg in twee dagen deden. Maar alsnog betekent dit best wat rijden. En zeker met de drukte rond Hamburg en Bremen kan het nog wel tegenvallen. Dus we zijn er maar vanuit gegaan dat het vandaag een reisdag zou worden. Met dan wel een lange tussenstop, met slaapje voor Benjamin (we hebben wel wat geleerd van de heenweg :)).

Bij het ontwaken was het zowaar droog en terwijl Iris de financien regelde voor het verblijf op de camping kon Benjamin nog even voetballen met Vincent en van de hoge glijbaan. Daarna de auto in en rijden maar! Benjamin is al helemaal gewend aan de reisroutine. En als we maar op tijd stoppen, af en toe een gevallen traktor aan hem teruggeven, er buiten mooie dingen te zien zijn, gaat het rijden hardstikke goed (we hebben mazzel gehad!).

20190911_152513_HDR20190910_173149_HDR

En zo ook vandaag. Tussendoor even koffie drinken, in het zonnetje (serieus de weerapp had voor de route vandaag alleen maar regen voorspelt... Volgens mij moeten we het advies precies andersom interpreteren, misschien was het dan betrouwbaarder geweest. Kom je dan nu aan het einde van de vakantie achter).

20190910_11561120190910_120617_HDR

Daarna deden we een pitstop bij een grote supermarkt, waar we lunch konden halen en Benjamin z'n middagdutje kon doen. Eerst leek het erop dat hij daar geen zin in had. Hij bleef maar zingen en neurien. Maar uiteindelijk lukte het hem om tegen kwart over 2 in te dutten en kon hij toch nog even 1,5 uur bijtanken. Ondertussen vermaakten Iris en VIncent zich met lezen/blogs schrijven/rondje wandelen op het industrie terrein (ja we zijn ook op wat minder idylische plekken geweest, zie foto). Na het slaapje moest Benjamin toch echt eerst nog even binnen bij de supermarkt in de auto rijden, dat hadden we namelijk beloofd voordat hij ging slapen.

20190910_152441_HDRJa zo kan het er ook uitzien, op een troosteloze parkeerplaats. Maar wel lekker praktisch.

Dus na het afvinken van deze handeling konden we het laatste stuk rijden naar de camping van deze dag. Dit was een grote camping met allerlei faciliteiten, waaronder meerdere speeltuinen en een buitenzwembad of '28 degrees' (de receptioniste van de camping leek hier erg fier op want ze heeft dit wel 3x achter elkaar herhaald). Dat zwembad leek ons niet zo'n heel goed idee om half 6 's middags (gedoe met zwemkleding zoeken, koud, etc.), maar die speeltuinen waren natuurlijk wel een topper. Bij onze eigen plek was inderdaad al een bijzondere glijbaan - een gesloten met draai - en waren er paarden. Aan het eind van de camping lag een speeltuin omschreven als 'adventure park'  al was hier sprake van enigszins vergane glorie. Maar het voldeed nog steeds. En zo kon Benjamin zich na een dag in de camper mooi nog even uitleven op al de glijbanen, kabelbaan en de schommel en was het uiteindelijk een topdag.

20190910_175642_HDR20190910_180053_HDR20190910_180258_HDR

20190910_180443_HDR20190910_183148_HDR20190910_183628_HDR

Deze avond werden er maar liefst drie potjes carcassonne gespeeld. Waarbij er een historisch moment heeft plaatsgevonden, aangezien Iris voor het eerst deze vakantie een potje heeft gewonnen (zie foto)! Het hielp dat Iris voor het eerst een echte strategie inzette (waarover zij verder natuurlijk niets kan loslaten, want wanneer Vincent deze weet is de kans op nog een potje winnen nihil). Om dit te vieren werd er nog maar flesje wijn open gemaakt (en omdat we deze nog hadden liggen, want het zou natuurlijk zonde zijn als we die helemaal zouden hebben meegenomen om uiteindelijk weer terug te leggen in de kast thuis).

4315086-s.jpg?1568375277Nog maar met 1 punt verloren...4315085-s.jpg?1568375282Gewonnen!