Dag 12 - 4 september - Een regenachtig dagje

4 september 2019 - Kinsarvik, Noorwegen

Welke weerapp we er nu ook op nasloegen, overal in de omgeving was het regenachtig. Dus we gingen gewoon maar een stukje verder, dan zouden we in ieder geval nog wat zien vandaag. En vanuit een warme droge camper is de omgeving nog steeds prachtig. Misschien nog wel indrukwekkender met al die mist, druppels en water dat overal is. Zeker wat hoger in de bergen zaten we soms midden in een wolk en kon je maar weinig zien.

IMG_20190904_102105

En deze keer geen schapen, maar koeien op de weg.

20190904_104153_HDR

En na een stukje rijden kwamen we langs een wat groter stadje, waar we mooi even konden parkeren en wat konden gaan drinken.

20190904_115109_HDR

Benjamin had daar een mooi kindertafeltje gevonden met een graafmachine en dan heb je geen kind meer aan hem. En dat bracht ons op een idee, zeker met deze regenachtige dag. We hadden zonet een speelgoedwinkel gezien. Misschien zouden ze daar wel graafmachines hebben. En die hadden ze. Een gigantisch assortiment, met ook gigantische prijzen. Maar er waren gelukkig ook nog een paar meer betaalbare exemplaren, die ook zeer indrukwekkend waren. En daar mocht Benjamin er een van hebben. Hoe blij kan een kind zijn!

De afgelopen dagen hebben we steeds langs de fjorden gereden. Dit zijn op zich prima wegen, maar als er grote vrachtwagens langs moeten, dan kan het wel wat smal zijn. Verder hebben ze veel tunnels in Noorwegen, zelfs met rotondes erin:

IMG_20190904_150934En daar betaal je dan dus voor, zie hierna.

En toen hadden we niet helemaal goed opgelet hoe de navigatie ons stuurde. Want we wilden zonder boot naar de camping toe, maar we kwamen wel bij de oversteek uit. Vanaf deze plek was het nog zo'n driekwartier rijden via de weg naar de camping. Aangezien zo'n ferry toch ook weer wat kost dachten we slim te zijn en toch via de weg te gaan. Maar, je voelt 'm al aankomen, dat bleek een dure vergissing. Veel wegen in Noorwegen kosten tol. Dit gaat allemaal vol automatisch, gescand op kenteken (dus we zullen nog wel een aardig rekeningetje krijgen). De meeste wegen zijn tussen de 2-6 euro. Maar deze kostte 45! euro. Dus daar hadden we dat boottripje wel van kunnen doen en dan waren we waarschijnlijk nog eerder op de camping geweest ook...

En Benjamin kon niet wachtten tot we er waren, want die graafmachine moest natuurlijk worden uitgepakt. En toen was het eigenlijk wel fijn dat het buiten regende, want nu kon hij op zijn bed, de hele middag pasta scheppen en verplaatsen. De camping was zeer geschikt voor kindjes, met allemaal leuke speeltoestellen, maar met de regen was dat minder geslaagd. Voor Benjamin maakte dat nu niets meer uit, want hij had zijn eigen binnenspeelparadijs.

20190906_161948_HDR

Vincent en Iris gingen om beurten even de omgeving uitchecken en de beentjes strekken.

20190904_163419_HDR20190904_165725_HDR

20190904_163443_HDR

En daarna lekker lezen en volgende reisdagen voorbereiden is prima vakantievieren!