Dag 15 - 7 september - Ik moet vissen!

7 september 2019 - Notodden, Noorwegen

Vincent vond dat met dat bootje wel een leuke onderneming en ging daar vanochtend nog een keer mee op pad. Waarvoor hulde, want dit betekende in de praktijk er tegen half 7 uit en in de flinke kou uit vissen. Compleet verkleumd kwam hij rond 8 uur terug. Maar tof was het wel! Toen lag de gup natuurlijk nog lekker te slapen, maar konden wij alvast het ontbijtje maken en zelf rustig opstarten. Want dat wakker worden van Benjamin is geen sinecure. Dat bestaat namelijk uit een aantal vaste rituelen. Een van de rituelen is dat papa Benjamin uit bed komt halen. (Benjamin: Papa waar ben je? Vincent: Hallo is daar iemand? Benjamin: Ja, Benjamin!). En als hij dan net wakker wordt ziet dat er als volgt uit:

20190907_085929_HDR Lief!

Verder is het 'belangrijk'  (een term die Benjamin sinds een paar dagen bezigt) dat mama de fles en de pap maakt. Maar in principe moet papa hem dan weer aankleden (al is hierin wat onderhandelingsruimte). Ja er is hier een duidelijke taakverdeling en Benjamin zorgt er ook voor dat ieder zich aan zijn taak houdt. :) (Hoe zat dat ook alweer met ouders in charge?)

En toen scheen zowaar het zonnetje! En nu is vakantie vieren in een camper met wat regen prima, maar als dat zonnetje dan schijnt is alles wel meteen een heul stuk leuker. En toen had Benjamin bedacht dat hij nog even - net als papa die ochtend - wilde gaan vissen. Onder luid gekraai gooide hij de dobber in het water en had het grootste plezier.

20190907_100543_HDR

Alleen was het toen echt niet leuk om weer in de camper te gaan en te gaan rijden. Hij wilde vissen!!! Na een minuut of 10 was het gehuil gelukkig over en konden we verder naar onze laatste Noorse camping. Met de belofte dat hij daar echt verder zou mogen vissen.

20190907_105507_HDRNog even druilerig onderweg, maar dat werd beter!

En gelukkig was daar de camping, aan het water, waar inderdaad gevist kon worden. Een prachtige terrassencamping, met een steile afrit naar beneden, waar verder helemaal niemand was. Dus we hadden weer eens alle ruimte en konden dicht bij het meertje staan. En ook hier was het mooi weer! De heren gingen even een dutje doen en Iris maakte een ommetje door de omgeving.

20190907_183154_HDR20190907_14140520190907_142151_HDR

En later in de middag kon er gevist worden, gegraven met graafmachines en lekker buiten gegeten.
Wat is kamperen dan toch fijn!

20190907_175240_HDR20190907_180207_HDR20190907_182352

En dan nog een weer een tussenstand in de carcasonne competitie: 4-0. Er is besloten om in Denemarken een nieuwe competitie te starten. Mogelijk dat een frisse start nog openingen geeft voor een keertje winst aan Iris' kant. Dit betekent ook dat Vincent de Noorse competitie heeft gewonnen met een zeer duidelijke overwinning. Gefeliciteerd!